آموزش خصوصی ارز دیجیتال
ترید و سرمایه گذاری

کارمند یا تریدر؟

آموزش صرافی بینگ ایکس

در این مقاله به بررسی جامع و کامل مزیت و معایب شغل های کارمند، خود اشتغالی و تریدر بودن می پردازیم و هرکدام را به تفصیل بررسی می کنیم و اگر خواهان حضور در بازار های مالی باشید مطالعه این مقاله برای شما ضروریست برای پاسخ به سوال مهم و چالش بر انگیزه کارمند یا تریدر؟….

پیش درآمدی بر مشاغل ثابت

دارندگان مشاغل به کارمندانی نیاز دارند که امکان انجام کار را داشته باشند، زیرا قابلیت کارمندان برای موفقیت کلی پروژه حیاتی است. مدیران کسب و کار باید قابلیت اصلی عمل کرد کارمندان را درک کنند تا بتوانند مدل های سازگار و عینی را برای بررسی کارمندان ایجاد کنند.

انجام این عمل به مشخص کردن بخش های دارای قوت، ضعف و چالش های احتمالی مدیریتی در حوزه تجارت کمک می کند. اگر چه بررسی توانایی های افراد، هرگز سرگرم کننده نیست؛ اما به مدیران مشاغل کمک می کند تا سطح کار و توان هر کارمند را تعیین کنند.

کارمند یا تریدر؟

کارمند چه کسی است؟

کارمند در عمل فردی است که برای کار تعیین شده، دستمزد ساعتی یا حقوق سالانه دریافت می کند. در عمل کارمندان، برای امور خاص یا تهیه نیروی انجام عمل تحت خدمت فرد دیگری (کارفرما) استخدام می شوند. به عبارتی، وقتی فردی رابطه کاری بلند مدت خود را با کار خود آغاز می کند، آن فرد عرفا کارمند محسوب می شود.

در واقع یک کارمند در ازای گرفتن حقوق از کارفرما، قابلیت، علم و تجربه ی خود را برای کارفرما استفاده می کند.

 

کارمندان چگونه فعالیت می کنند؟

کارمندان در برابر با سایر کارگران دارای جایگاه های ویژه و علاوه بر این وظایف خاصی هستند. برعکس، یک کارفرما معمولاً کنترل بیشتری بر کارمندان خود دارد و در نهایت می تواند تشویقی یا تنبیهی به کارمند خود دهد!

 

به موارد زیر توجه کنید:

کارمند یک شخص منظم و طولانی مدت است که برای کار خود یک حقوق ساعتی مشخص یا حقوق سالانه دریافت می کند.

عوامل اصلی در مشخص کردن کارمند بودن، موارد رفتاری، عوامل مالی و نوع برخورد با کارفرما است.

آیا ترجیح می دهید برای شخصی دیگر کار کنید یا برای خودتان؟

در جهان حاضر صحبت های زیادی در مورد خود اشتغالی، کارآفرینی و رئیس خود بودن وجود دارد؛ اما بعضی اعتقاد دارند، همین که می دانیم سر ماه مقداری حقوق دستمان را می گیرد، کافی است! برای این که به این موارد پاسخ دهیم و آنها را بررسی کنیم، باید به  بررسی موارد ذیل بپردازیم:

قابلیت ها و خوبی های کارمند بودن چیست؟

شما مطلعید که در حال گرفتن حقوق و دستمزد هستید.

این که مطلعید سر ماه حقوق دریافت می کنید و این حقوق تغییراتی ندارد و ثابت است، می تواند علت خوبی برای انتخاب شغل کارمندی باشد. به ویژه این که چون مقدار حقوق خود را مطلعید، به راحتی می توانید برای آن برنامه ریزی کنید؛ اما از طرفی خبری از بیشتر شدن حقوق نیست، مگر اینکه جوایز و یا اضافه کار وجود داشته باشد. در غیر این صورت شما یک حقوق ثابت را دریافت می کنید!

کارمند یا تریدر؟

مرخصی های با حقوق دارید!

کسانی که خود اشتغال هستند، ممکن است در برنامه ریزی، آزادی عمل داشته باشند اما برای تعطیلات مجبورند فعالیت خود را متوقف کنند؛ به این معنی که دیگر دستمزد نمی گیرند. اما به عنوان یک کارمند، روزهای مرخصی با حقوق، یک قابلیت مخصوص است. بنابراین کارمندان به ازای تعداد مشخصی روز در ماه می توانند مرخصی با حقوق داشته باشند، نکته ای که در خود اشتغالی دیده نمی شود!

یک مدل کاری مشخص شده می باشد.

وقتی به محل کار خود می روید، با اطمینان منطقی مطلعید که چه کارهایی باید هر روز انجام شود. شما ممکن است رئیس خود را دوست داشته باشید یا نداشته باشید، اما سطح خاصی از راحتی، ناشی از این است که می توانید هفته کاری خود را با اطمینان برنامه ریزی کنید.

مالیات کمتری پرداخت می کنید

وقتی که کارمند هستید، نیاز نیست نگران مالیات برآورد شده، مالیات خود اشتغالی و سایر مورد های مربوط به مالیات باشید. حوزه های منابع انسانی شما، این کار را برای شما انجام می دهند.

 

مشکلات شغل کارمندی

درآمد بسیار کم

درآمد یک کارمند، اغلب به حقوقِ توافق شده یا نرخ ساعتی محدود می شود؛ به این معنی که محدود شده است و بدون اضافه کاری یا افزایش حقوق، قابل زیاد تر شدن نیست.

 

دارنده شغل خود نیستید

یکی از مشکلات شغل کارمندی این است که آزادی عمل نداشته و همیشه باید در چارچوب قوانین شرکت عمل کنید، به نکات زیر توجه کنید:

حتما سر وقت برسید و به ازای مقدار مشخصی تاخیر، کسر حقوق خواهید داشت.

فعالیت برای خودتان نیست و باید تابع همه ی حرف های کار فرمای خود باشید.

هر وقت که بخواهید نمی توانید مرخصی بگیرید و مرخصی شما در حد قوانین وزارت کار پایان می یابد.

حال که با فعالیت کارمندی آشنا شدید و قابلیت و مشکلات آن را دانستید، بد نیست راجع به معامله گری در بازار های مالی هم بدانید تا به راحتی بتوانید کارمندی و معامله گری را با هم مقایسه کنید و راه درست درآمد زایی را پیدا کنید و بتوانید به سوال کارمند یا تریدر؟ پاسخ دهید.

کارمند یا تریدر؟

تریدر چه شخصی است؟

تریدر، کسی است که برای خود یا یک شرکت کار می کند و سهام را خریداری و می فروشد. آنها علاوه بر این ممکن است اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی را خرید و فروش کنند. تریدر های سهام، معمولاً با بهره گیری از حرکات قیمتِ سهام موجود در بازار، سود خود را متمرکز می کنند.

معامله گران حرفه ای سهام، ممکن است به طور مستقل و یا به عنوان کارمند در دفتر یک شرکت بزرگ مانند کارگزاری یا سبدگردانی معامله کنند. اگر شما هم میخواهید از معامله گر های پرسود باشید و بازار را مثل کف دستتان بلد باشید، تنها راه آن آموزش و کسب تجربه می باشد.

معامله گر سهام چه کاری انجام می دهد؟

معامله گر سهام، بازار را تماشا می کند و سرمایه های پولی در سهام مختلف را مدیریت می کند. این متخصصان ممکن است در انواع مختلف معامله گری سهام شرکت کنند. از معاملات روزانه و تجارت اخبار گرفته تا دنبال کردن روند ها.

 

آیا شما مناسب تریدر شدن هستید؟

تریدر های سهام شخصیت متمایزی دارند. آنها قصد دارند اشخاص مشاوری باشند؛ به این معنی که آنها ماجراجو، جاه طلب، دارای قابلیت ابراز وجود، برون گرا، پر انرژی، مشتاق، با اعتماد به نفس و خوش بین هستند. البته برخی از آنها نیز معمولی هستند، به این معنی که آنها وظیفه شناس و محافظه کار هستند. حال شما کدام یک از این شخصیت ها را دارید؟ آیا خود را مناسب معامله گر سهام دانسته یا شغل کارمندی را انتخاب می کنید؟

اگر بعد از پاسخ به این سوالات به این نتیجه رسیدید که معامله گر سهام باشید، به هیچ عنوان بدون دانش و کسب تجربه به صورت حرفه ای و با دارایی زیاد، پا در این حوزه نگذارید. پیشنهاد ما به شما دوره اموزش جامع بورس مجموعه حسن زاده فایننس می باشد.

قابلیت های تریدر بودن

نیازی به توجیه تصمیمات شما نیست.

شما همانقدر درآمد بدست می‌آورید که متناسب با آن دانش داشته و کسب تجربه کرده اید.

شما کار می‌کنید تا خودتان را پولدار کنید. (نه شخص دیگر)

شما در بیشتر مواقع خودتان تصمیم می گیرید که چه مقدار درآمد داشته باشید.

شما آزادی دارید.

شما امکان استفاده از اهرم یا اعتبار معاملاتی را دارید.

جمع بندی

در مجموع با هر دو کار کارمندی و تریدری آشنا شدیم و حتما اکنون می دانید چگونه به این سوال که کارمند یا تریدر؟ را، جواب دهید.

این که فرد دیگری بگوید کدام کار برای شما بهتر است ، عمل صحیحی نیست و خودتان نسبت بر دانش و علم و علاقه شخی فعالیت اینده خود را انتخاب می کنید. به عنوان نمونه در مورد با تریدر بودن این نکته را باید اضافه کنیم که بازار بورس و اوراق بهادار همواره به شما سود نداده و سود و ضرر را باهم دارند و فرد باید از منظر ذهنی، قابلیت کنار آمدن با اسیب و زیان ها را نیز داشته باشید. پس حتی اگر به تریدری علاقه دارید اما اکنون در محل دیگری دارای شغل هستید، نمی توان به طور حتمی گفت از شغل خود بگذرید و تنها به معامله گری بپردازید؛ بلکه می توانید در کنار فعالیتی که دارید، تریدر نیز باشید.

سوالات متداول

1_ در شغل معامله گری کدام عامل نیازمند توانایی ذهنی بالاست؟

وجود ضرر همیشه در کنار سود و درک این ضرر ها رد شدن از آنها نیازمند توانایی ذهنی بالا و تسلیم نشدن در راه یک معامله گر موفق بودن.

2_بهترین مزیت شغل کارمندی به نسبت بقیه مشاغل چیست؟

داشتن مرخصی با حقوق در طول سال که نه در خود اشتغالی و نه تریدری این موضوع موجود نیست و مزیت اصلی شغل کارمندی محسوب می گردد.

3_مهم ترین عامل برای یک معامله گر موفق بازار های مالی چیست؟

کسب دانش و تجربه کافی قبل از ورود با پول سنگین و اسیب زدن به خود لازمه اصلی این شغل می باشد.

کانال سیگنال فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا