آموزش خصوصی ارز دیجیتال
استراتژی های معاملاتی

استراتژی DCA | آموزش سرمایه گذاری با استراتژی DCA در بازارهای مالی

آموزش صرافی بینگ ایکس

یکی از بهترین استراتژی ها برای سرمایه گذاری استراتژی DCA  است. این استراتژی به شما کمک می کند که با هرمیزان سرمایه ای که دارید با ریسک پایین سودهای خوبی رو از بازار کسب کنید.

تجربه شخصی من

تجربه شخصی من در استفاده از این استراتژی این موضوع رو تأیید میکنه که این استراتژی جزو بهترین استراتژی ها برای سرمایه گذاری هست. من در این چند سالی که دارم از این استراتژی استفاده میکنم تونستم سودهای خوبی از بازار کسب کنم و به اهداف مالی که برای خودم مشخص کرده بودم برسم. ما حرفی رو میزنیم که در آموزش ارز دیجیتال در مشهد و در آموزش فارکس در مشهد به صورت کامل آموزش داده ایم.

برای یادگیری این استراتژی کسب سود ازاین بازار در ادامه با ما همراه باشید……

میخواهید بدانید استراتژی DCA دقیقا چه مشکلی از ما حل می‌کند؟

قطعا برای شما فعال بازار مالی این سوال پیش آمده که الان فلان دارایی یا فلان ارز دیجیتال یا فلان سهام بورس را دراین قیمت بخرم یا نه؟
مثلا آیا قیمت بیت کوین بالاتر میرود یا پایین می‌آید؟ آیا زمان مناسبی برای خرید بیت کوین است؟  حتی سوالی مهم تر ممکن است ذهن شما را درگیر کند: چند درصد از سرمایه ام را صرف این خرید کنم و چقدر از سرمایه را برای خرید بعدی نگه دارم؟ و هزاران سوال دیگر که ممکن است به ذهن شما خطور کند.

یکی از استراتژی های رایج بین فعالان بازار به ویژه فعالان حوزه سهام آمریکا که علاقمند به سرمایه گذاری بر روی بازارهای مالی هستند، استراتژيٍ  DCA یا میانگین هزینه دلار است که به تمامی سوالات بالا به راحتی جواب می‌دهد. اما ما این استراتژی به شدت جذاب را کمی تغییر دادیم و به یک استراتژی عالی در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کردیم.

همانطور که از اسم DCA (میانگین هزینه دلار  Dollar Cost Average)مشخص است این عنوان رابطه ای با میانگین گرفتن دارد. استراتژی DCA بر مبنای زمان تشکیل شده است. یعنی شما به صورت منظم در بازه های زمانی یکسان هر چند وقت یکبار مقداری از دارایی مورد قبول خود را می خرید و درهنگام خرید توجهی به نوسانات قیمتی ندارید.

 

چرا استفاده از استراتژی DCA ضروری است؟

در این استراتژی به خاطر خرید منظم در قیمت های متفاوت سطح ریسک شما به مقدار زیادی پوشش داده می‌شود و احتمال ضرر و زیان شدید کم می‌شود، اما سود چی؟ برخلاف تصور غالب افراد که فکر می‌کنند با این استراتژی نمی شود ثروتمند شد اما افراد زیادی هم هستند که قادر بودند با استفاده از این استراتژی سرمایه زیادی به دست آورند.

اما سرعت ثروتمند شدن احتمالی توسط این استراتژی پایین است و زمان می برد حتی چندین بانک در سراسر دنیا با بخشی از سرمایه خود از این استراتژی استفاده می کنند.

 

استفاده از استراتژی  DCA در روند نزولی

به خاطر خرید منظم از یک دارایی که بنیاد قوی دارد با استفاده از استراتژی DCA سطح ریسک و ضرر شما به مقدار زیاد مدیریت می‌شود و در نهایت با شروع روند صعودی حساب شما خیلی سریع وارد سود می شود. بنابراین می‌توانیم بگوییم استراتژی DCA در اصل برای مارکت های نزولی ساخته شده است.

برتری استراتژي DCA

 

نحوه استفاده از استراتژی  DCA

فرض کنید شما علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هستید و بعد از مدتی تحقیقات تصمیم به سرمایه گذاری برای روی بیت کوین می‌گیرید. اما مشکلی که بر شما پیش می آید اینست که از هر فرد یک جمله می‌شنوید.

بعضی ها می گویند الان بخر فرصت خرید است و به زودی قیمت بیت کوین رشد بسیاری می‌کند و شما از رشد عقب می‌مانید و بعضی دیگر می گویند نخرید صبر کنید قیمت ارزهای دیجیتال ریزش می کند و بعد وارد شوید.

بعضی دیگر می‌گویند هر چقدر سرمایه دارید الان روی بیتکوین سرمایه گذاری کنید، افراد دیگر می گویند نه بخشی از سرمایه خودتان را الان روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید و شما می مانید با کلی سوال در ذهنتان که در نهایت چه کاری درست است؟

یکی از بهترین استراتژی های سرمایه گذاری متناسب با شما استراتژي DCA است که شما در یک بازه زمانی ثابت حجم ثابت خرید می کنید. به عنوان مثال هر ماه بعد از دریافت حقوق‌تان بخشی از درآمد خودتان را بیت کوین بخرید.

فرض کنید شما کارمند اداره ای هستید که به صورت ماهانه ده میلیون تومان حقوق می‌گیرید و تصمیم بر سرمایه گذاری بر روی بیت کوین دارید. پس ماهانه دو میلیون تومان از حقوقتان را کنار گذاشته و بدون توجه به قیمت و نوسانات، بیتکوین خرید می کنید این ظاهر استراتژي DCA است.

 

آکادمی حسن زاده فایننس با برگزاری دوره های تخصصی دوره آموزشی فارکس و دوره آموزش ارز دیجیتال توسط تریدرهای حرفه ای و صاحب سبک راه را برای ورود شما به دنیای بازارهای مالی هموار کرده است

استراتژي DCA مناسب چه افرادی است؟

استراتژي DCA یا همان میانگین هزینه دلار برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری کم ریسک هستندمناسب است. زیرا شما با سرمایه گذاری یکجا با تمام دارایی خودتان بر روی یک قیمت ممکن است با ریزش قیمت متضرر شوید.

 

در کل برای سه گروه از افراد استراتژي بسیارعالی عمل می‌کند.

  1. افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند اما علم آن را ندارند.
  2. افرادی که در مشاغل تمام وقت و پر مشغله فعالیت دارند و وقت آزاد برای یادگیری ندارند.
  3. افرادی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند و تریدر روزانه هستند اما به دنبال نوعی از سرمایه گذاری هستند تا هم وقت زیادی از آن‌ها نگیرد و هم بخشی از سودشان را وارد استراتژي DCA کنند.

در این بین کانال سیگنال حسن زاده فایننس نیز گزینه ی مناسبی برای افراد شاغل، افرادی که زمان کافی ندارند و یا افراد غیرمتخصص در حوزه ی ارزدیجیتال، طلا و دیگر سرمایه گذاری ها می باشد. برای عضویت بر روی لینک ها بزنید: کانال سیگنال ارزدیجیتال رایگان

برتری استراتژي DCA

۱کاهش ریسک سرمایه گذاری

شما در چرخه های صعودی و نزولی مارکت ارزهای دیجیتال  به سرمایه گذاری خود ادامه می‌دهید و طبق تحقیقاتی که انجام شده در چرخه های صعودی سود شما به میزان قابل توجهی کم نمی‌شود، اما در چرخه های های نزولی ریسک شما به مقدار قابل توجهی کم می‌شود.

استراتژی DCA

 

۲کاهش میانگین خرید

زمانی روند نزولی می‌شود شما به صورت بازه های زمانی منظم به خرید خود ادامه می‌دهید و این می‌تواند باعث شود که میانگین خرید شما کاهش یابد. به عنوان مثال: قیمت بیت کوین الان ۴۰ هزار دلار و شما ده درصد از حقوقتان معادل دو میلیون تومان خرید کردید.
اکنون قیمت بیت کوین کاهش یافته و به ۳۰ هزار دلار رسیده و شما مجدد دو میلیون تومان بیت کوین می خرید.
حالا میانگین خرید شما چقدر است؟ ۳۴۴۸۳ دلار است. بله، بسیار جذاب است که شما توانستید به خوبی میانگین خرید خود را کاهش دهید و با مقدار کمی رشد بیت کوین شما وارد سود شوید.

۳مدیریت رکود بازار

در بازارهای ریزشی با خرید منظم در بازه های زمانی منظم استراتژي DCA اجازه می‌دهد که بالانس حساب شما حفظ شود و شما زیاد متضرر نشوید. بلکه در بلند مدت با پتانسیل رشدی که بازار دارد شما سودمند شوید.

 

۴سوددهی مستمر در بازار

با شروع روند صعودی در دارایی که شما قصد سرمایه گذاری در آن را داشتید، به صورت ماهانه شما هم شروع به خروج می‌کنید و اینگونه شما ماهانه درصدی سود کسب کردید و به آرزوی هر فرد فعال در مارکت های مالی رسیدید، آرزویی به نام سود مستمر.

 

۵مدیریت احساسات تریدر

اگر در مارکت ارزهای دیجیتال تا به الان فعالیت کرده باشید حتما متوجه احساسات حاکم بر این بازار شدید. یک اخبار خوب و چندین معامله سود ده سطح دوپامین در بدن را به شدت بالا می‌برد و به شما حس سرخوشی دست می‌دهد، در نتیجه ممکن است دست به معاملات خطرناکی بزنید که ضرر ده شود.

یا برعکس بعد از چندین معامله سطح دوپامین و سرتونین خون شما به شدت کاهش یابد و به شما حس بدبختی دست بدهد که شروع به انتقام از بازار کنید و مجدد کلی متضرر شوید.

شما به مرور زمان هم آسیب روحی و روانی دیده اید هم آسیب مالی. اما اگر طبق یک سری قوانین جلو بروید به خوبی می توانید این احساسات شدید را کنترل کنید که هم از نظر روح و روان آسیب نبینید و هم دست به معاملاتی نزنید که منجر شود کلی متضرر شوید.ما در

 

درآمد دلاری این استراژي و هزینه‌ی ریالی

اگر فردی هستید که به دنبال درآمد دلاری هستید تا بتوانید بدون توجه به قیمت دلار و نوسانات بازارهای داخلی به یک زندگی با ثبات برسید یکی از بهترین گزینه ها استراتژی  DCAاست؛ چگونه؟

با بررسی های که داشتیم متوجه شدیم استفاده از استراتژی DCA برای هر فردی در داخل ایران لازم است. بنابراین کار زیبایی که ما برای هموطنان عزیز کرده ایم ایرانیزه کردن این استراتژی  بود.

اگر فردی هستید در داخل ایران که درآمد شما ماهانه تا ۱۵ میلیون تومان بود به صورت هفتگی  ۲۰ تتر اتریوم بخرید.

اگر درآمد شما بین ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون بود به صورت هفتگی ۲۰ تتر اتریوم، ۱۰ تتر سولانا و ۱۰ تتر آدا بخرید.

اگر درآمد شما بین ۲۰ میلیون تا ۳۰ میلیون بود به صورت هفتگی ۲۰ تتر اتریوم، ۱۰ تتر بیت کوین ، ۱۰ تتر سولانا و ۱۰ تتر آدا بخرید. این نسبت را برای سایر درآمد ها هم رعایت کنید و بعد از مدتی از سود جذاب این استراتژي لذت ببرید.

سوال: آیا اگر بازار نزولی بود مجازهستم بیشتر بخرم؟ بهترین جواب این هست که متناسب با مهارت و علمتان تصمیم بگیرید. اما اگر علم و مهارتتان تکمیل نیست قطعا جواب ما نه هست!!! اما بهتر هست علمتان را تکمیل یا شروع به یادگیری کنید تا این توانایی را بدست آورید که بهترین تصمیم را متناسب با روحیه علم و توانایی خودتان بگیرید.

 

کلام آخر

اگر استراتژي DCA  را در چند کلمه خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم استراتژي DCA کم ریسک، سودده و مناسب همه افراد به هر سطح اطلاعاتی در این بازار است.

سوالات متداول استراتژی DCA

نحوه ی عملکرد استراتژی DCA چطور است؟

هیچ استراتژی نمی تواند ساده تر از این باشد. یک مقدار پول ثابت (مثلا 500 هزار تومن یا 100 دلار) را در یک سهم بورسی یا یک ارز دیجیتال معتبر مثل اتریوم در فواصل زمانی معین (مثلاً هفتگی یا ماهانه) سرمایه گذاری کنید. نوسانات قیمت سرمایه گذاری خود را نادیده بگیرید. چه بالا و چه پایین باشد، شما همان مقدار پول را برای آن سهم یا ارز یا طلا می گذارید.

آیا استراتژی DCA برای رمز ارزها مناسب است؟

استراتژی DCA یک سبک سرمایه‌گذاری بدون احساس و رباتیک است که ترس از نوسانات کوتاه‌مدت قیمت در یک رمز ارز را از بین می‌برد. دلیل دوم اینکه چرا DCA استراتژی بهتری نسبت به خرید درجا است این است که به شما کمک می‌کند ارز دیجیتال مد نظر خود را با قیمت‌های پایین تری در بازار بدست آورید.

چه روزهایی برای استراتژیDCA بهتر است؟

بر اساس داده‌های مشابه ای که برای تعیین بهترین روز برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد بهترین روز هفته برای خرید رمز ارزها دوشنبه و پس از آن پنجشنبه می باشد

کدام صرافی رمز ارزها برای استراتژیDCA بهتر است؟

صرافی Bingx و صرافی Mexc به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از یک برنامه در دستگاه تلفن همراه خود، خریدهای تکرارشونده را با میانگین دلاری ثابت تنظیم کنید.

آیا استراتژیDCA نوسانات را کاهش می دهد؟

کاهش ریسک: DCA به دلیل کاهش تأثیر نوسانات بازار و جلوگیری از تصمیم گیری احساسی ارزش بالایی دارد. تطبیق پذیری دارایی: این استراتژی را می توان در کلاس های مختلف دارایی اعمال کرد مثل ارز دیجیتال، بورس و سهام، طلا و کامودیتی ها. این استراتژی به ویژه برای سرمایه گذاران بلندمدت بسیار مناسب است.

آیا استراتژی DCA برای بورس مناسب است؟

بله شما میتوانید با استفاده از این استراتژی به صورت هفتگی سهام های خودتون رو بخرید. بهترین روزها برای خرید سهام روزهای یکشنبه و دوشنبه است.

پیشنهاد ما سهام های فولاد، فزر و شپنا هست.حسن زاده فایننس با ارائه بهترین استراتژی ها به شما کمک میکند.

آیا استراتژی DCA برای خرید طلا مناسب است؟

بله و این موضوع بستگی به میزان سرمایه شما دارد. خرید های شما با توجه به سرمایه ای که در اختیار دارید از ربع سکه شروع میشود و در سرمایه های بالاتر طلای آب شده مناسب است.

افرادی که سرمایه زیر ۲۰ میلیون تومان دارند میتوانند به صورت فصلی و هر ۳ ماه یک بار ربع سکه خریداری کنند که قیمتش در تاریخ ۰۵/۱۰/۱۴۰۲ در حدود ۱۰ میلیون تومان است.

افرادی که سرمایه های بالای ۳۰ میلیون تومان دارند میتوانند به صورت فصلی سکه امامی خریداری کنند که قیمتش در تاریخ ۰۵/۱۰/۱۴۰۲ در حدود ۲۹ میلیون تومان است.

افرادی که سرمایه های بالا ۶۰ میلیون تومان دارند میتوانند به صورت فصلی طلای آب شده خریداری کنند.

 

کانال سیگنال فارکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا