آموزش خصوصی ارز دیجیتال
معرفی رمز ارزها

ارز دیجیتال manta و آینده ارز دیجیتال manta

آموزش صرافی بینگ ایکس

شبکه‌های بلاکچین به‌خودی خود راهکارهای مالی جذاب و جدیدی ارائه می‌دهند، اما برخی از شبکه‌های لایه دوم بلاکچین مانند manta network جذابیت‌های این شبکه‌ها را تاحد زیادی افزایش داده‌اند! شبکه مانتا با ارائه خدمات جانبی متعدد به‌خوبی جایگاه خود را در بین پروژه‌های محبوب ارز دیجیتال به‌دست آورده است. این شبکه با ارائه توکن بومی خود به‌نام manta، انواع خدمات و قابلیت‌های ارز دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهد. درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی عمیق پروژه manta network و ارز دیجیتال manta بپردازیم.

ارزدیجیتال manta

ارز دیجیتال manta

مانتا (manta) ارز دیجیتالی با ویژگی‌های خاص است که بسیاری از کاربران را جذب می‌کند. این رمزارز توکن بومی اکوسیستم مانتا نتورک محسوب می‌شود. این شبکه، به‌عنوان یک اکوسیستم چند ماژولار شناخته می‌شود که تمرکز خود را برروی برنامه‌های کاربردی دانش صفر قرار داده است. این برنامه‌ها امنیت بالایی برای تراکنش‌ها و مدیریت داده‌ها ارائه می‌دهند. در این شبکه از فناوری zk-SNARK استفاده شده است، این فناوری روش‌های پیچیده‌تری برای حفظ حریم خصوصی کاربران ارائه می‌دهد، به این صورت که نیاز به اطلاع از محتوا، مبدا و مقصد تراکنش‌ها و آدرس‌های طرفین را از بین می‌برد، درنتیجه حریم خصوصی کاربران تا حدی زیادی حفظ می‌شود.

پلتفرم مانتا، پلتفرمی مشابه با شبکه مجازی اتریوم است که زیرساخت قدرتمندی برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد. این ارز دیجیتال، شامل دو شبکه مجزا است که هرکدام اهداف مختلفی دارند:

  1. مانتا پسیفیک (Manta Pacific): این پلتفرم، سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) برای برنامه‌های مبتنی بر فناوری دانش صفر طراحی شده است. این بستر یک شبکه لایه دو است که تمرکز زیادی برروی مقیاس‌پذیری و امنیت دارد. در این شبکه از فناوری‌هایی مانند سلستیا (Celestia) برای دسترسی به داده‌ها استفاده می‌شود. مانتا پسفیک برای کاهش هزینه‌های گس و افزایش مقیاس‌پذیری عملکردی عالی ارائه می‌دهد.
  2. مانتا آتلانتیک (Manta Atlantic): این بستر یک شبکه‌ لایه اول مبتنی بر دانش صفر است. در مانتا آتلانتیک محصولاتی مانند zkNFTها، استیکینگ و پروژه‌های مختلف اکوسیستم ارائه می‌شود. این شبکه به‌عنوان سریع‌ترین زنجیره لایه اول با دانش صفر در اکوسیستم پولکادات محسوب می‌شود. وجود یک سیستم آدرس خصوصی منحصربه‌فرد به‌نام zkAddress در این شبکه از اطلاعات مهم مانند اعتبار درون زنجیره‌ای و هویت‌های خارج از زنجیره محافظت می‌کند.

 

تاریخچه و بنیانگذاران پروژه manta

ارز دیجیتال مانتا به‌تازگی، در ابتدای سال 2024 فعالیت خود را شروع کرده است. باوجود جدید بودن این رمزارز، می‌توان تاریخچه مناسبی برای آن بیان کرد که شامل رشد بیشتر از 21 درصدی می‌شود. در ژانویه 2024، قیمت این رمزارز 2.32 بود که پس از ورود به بازار، به سرعت به 2.67 دلار رسید. پایین‌ترین سطح قیمت آن در 19 ژانویه 2024 اتفاق افتاد که به‌دلیل قربانی شدن این شبکه در یک حمله منع سرویس توزیع شده (DDoS) رقم خورد. در آن زمان قیمت این ارز دیجیتال به 2.05 دلار کاهش پیدا کرد. پس از این نرخ، تاکنون مانتا روند صعودی را در پیش گرفته است.

بنیان‌گذاران شبکه مانتا، افرادی باتجربه هستند که از موسسات معتبر مانند دانشگاه هاروارد و MIT فارغ‌التحصیل شده‌اند. کنی لی (Kenny Li) بنیانگذار اصلی این بستر شناخته می‌شود. او فارغ‌التحصیل دانشگاه MIT از رشته مدیریت بازرگانی است. ویکتور جی (Victor Ji) یکی دیگر از بنیانگذاران مانتا است که در رشته مدیریت دولتی از دانشگاه هاروارد تحصیلات دارد. در آخر، شومو چو (Shumo Chu)، استادیار دانشگاه کالیفرنیا، به‌عنوان محقق در تیم توسعه‌دهنده الگورند فعالیت داشته که نقش پررنگی در راه‌اندازی و پیشرفت شبکه مانتا ایفا می‌کند.

آینده ارز دیجیتال manta

ویژگی‌های ارز دیجیتال manta

در شبکه ماژولار مانتا از فناوری‌های جدید استفاده شده است. وجود این فناوری‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی در این شبکه ایجاد کرده‌اند. همچنین، فناوری‌های جدید در شبکه مانتا باعث می‌شود تا این شبکه همواره خدمات و قابلیت‌های جدید برای کاربران خود داشته باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه مانتا و ارز دیجیتال آن را بررسی می‌کنیم:

  • مقیاس‌پذیری بالا با کارمزد کم: همانطور که گفتیم، در زیرساخت مانتا پسفیک از فناوری سلسیتا استفاده می‌شود. این فناوری مقیاس‌پذیری بالا و هزینه گس پایین ارائه می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا این شبکه یک محیط عالی برای برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر دانش صفر باشد.
  • کاربردهای متعدد مبتنی بر فناوری دانش صفر: مانتا یک شبکه بلاکچین ماژولار است که این ویژگی باعث می‌شود کاربردهای بیشتری از فناوری دانش صفر ارائه دهد.
  • استفاده آسان توسط توسعه‌دهندگان: توسعه‌دهندگان می‌توانند برای حفظ حریم خصوصی پروژه خود، در بلاک‌چین‌های مختلف مانند محیط‌های وب ۲,۰ و از برنامه‌های مختلف استفاده کنند.
  • نیاز به اطلاعات کمتر برای احراز هویت: در ارز دیجیتال مانتا از فناوری ZkSBT استفاده شده است. به این معنا که برای احراز هویت کاربران به اطلاعات زیادی نیاز نیست. آنها می‌توانند بدون نیاز به افشای اطلاعات شخصی خود، در شبکه احراز هویت شوند.
  • قراردادهای هوشمند بدون مجوز: این امکان وجود دارد که توسعه‌دهندگان، پروژه‌های غیرمتمرکز خود رادر مانتا پسفیک با استفاده از قراردادهای هوشمند مبتنی بر زبان برنامه نویسی سالیدیتی (‎Solidity‎) راه‌اندازی کنند. این زبان با ماشین مجازی اتریوم سازگار است.

 

آینده ارز دیجیتالmanta

مزایا و معایب ارز دیجیتال manta

اینکه آیا شبکه Manta (MANTA) یک سرمایه‌گذاری خوب برای شما محسوب می‌شود یا خیر به اهداف سرمایه‌گذاری و تحمل ریسک شما بستگی دارد. اما باید مزایا و معایب این ارز دیجیتال را هم درنظر داشته باشید:

  • Manta Networkیک راه‌حل منحصربه‌فرد برای مقیاس‌بندی لایه‌های ۱ و ۲ ارائه می‌کند. هدف این فناوری رسیدگی به مسائل مقیاس‌پذیری است که بسیاری از بلاک‌چین‌ها با آن مواجه هستند.
  • تیم پشتیبانی شبکه Manta سابقه قوی دارد. این تیم شامل افراد با تجربه از موسسات معتبر مانند هاروارد، MIT و الگوراند است. به‌علاوه، این پروژه از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری برجسته ارزهای دیجیتال حمایت می‌شود.
  • شبکه مانتا دارای یک جامعه در حال رشد است که حامیان زیادی دارد. این موضوع می‌تواند یک نشانه مثبت باشد، زیرا نشان می‌دهد که محبوبیت این پروژه درحال افزایش است.
  • بازار این ارز دیجیتال مانند بسیاری از رمزارزهای دیگر بی‌ثبات و پرخطر است.
  • شبکه Manta هنوز در مراحل اولیه به‌سر می‌برد و فناوری آن هنوز به‌طور کامل اثبات نشده است.
  • بسیاری از پروژه‌های بلاکچین دیگر روی راه‌حل‌های مشابه کار می‌کنند، این به آن معنا است که Manta Network برای به دست آوردن سهم بازار باید به‌خوبی رقابت کند.

کاربردهای ارز دیجیتال manta و پلتفرم manta network

ارز دیجیتال مانتا به‌عنوان توکن بومی این شبکه کاربردهای مختلفی دارد که شامل پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، استیکینگ در شبکه و شرکت در نظرسنجی‌‌ها می‌شود. در شبکه مانتا کاربردهای متعددی وجود دارد که شامل کاربران عادی هم می‌شود. این افراد می‌توانند با حفظ حریم خصوصی خود، تراکنش‌های مخفی انجام دهند. هرگونه تراکنشی که نیاز به حفظ اطلاعات شخصی در آن بسیار مهم است، مانند تراکنش‌های مالی محرمانه و عملیات تجاری حساس، در این بستر قابل اجرا است. همچنین، در مانتا نتورک می‌توان توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و بازی‌های بلاک‌چینی توسعه‌ داد. از آنجایی که در این بازی‌ها حریم شخصی کاملا رعایت می‌شود، کاربران زیادی جذب آن خواهند شد.

 ارز دیجیتال manta را در چه کیف پول‌هایی می‌توان نگهداری کرد؟

مانتا بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است، بنابراین، تمام کیف پول‌هایی که از اتریوم و توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کنند برای نگهداری مانتا قابل استفاده هستند. برخی از بهترین کیف‌ پول‌های مناسب برای ذخیره مانتا نتورک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Trust Wallet
  • متامسک (MetaMask)
  • کیف ‌پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر نانو (Ledger Nano) و ترزور (Trezor)

قیمت و آینده ارز دیجیتال manta

توکن MANTA قیمت بسیار پرنوسانی دارد به همین دلیل پیشبینی قیمت آن بسیار دشوار خواهد بود. البته، برخی از تحلیلگران آینده این ارز دیجیتال را پیشبینی کرده‌اند. باتوجه به تحلیل‌های سایت digitalcoinprice.com، قیمت مانتا نتورک در سال 2024 به‌طور میانگین برابر با ۶٫۳۲ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۸٫۷۴ دلار خواهد بود. حتی این پیشبینی هم وجود دارد که تا سال 2025، متوسط قیمت این ارز دیجیتال به 25 دلار برسد. بنابراین، می‌توان گفت که آینده ارز دیجیتال manta بسیار امیدوارکننده است. باتوجه به روند توسعه این اکوسیستم، افراد بیشتری برای خرید ارز دیجیتال مانتا تقاضا خواهند کرد. همچنین، ویژگی‌های حریم خصوصی در مانتا و سازگاری آن با بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم باعث می‌شود تا مورد توجه شرکت‌های بزرگ قرار بگیرد.

برای خرید ارز دیجیتال باید از استراتژی DCA استفاده کنید و در کانال سیگنال اسپات حسن زاده فایننس باشید.

سخن پایانی

در این مطلب به‌طور کامل درمورد پروژه مانتا نتورک و ارز دیجیتال آن مطالعه کردید. این شبکه شامل دو جزو می‌شود که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. هردو شبکه مانتا پسفیک و مانتا آتلانتیک عملکرد مناسبی برای جلب توجه کاربران داشته‌اند. ویژگی‌های این پروژه مانند ویژگی‌های حریم شخصی، افزایش مقیاس‌پذیری با کارمزد کم و… باعث شده‌اند تا آینده روشنی برای آن رقم بخورد. با این وجود باید پیش از هرگونه تصمیم‌گیری تحقیقات لازم را به‌طور عمیق درنظر داشته باشید. اگر سوالی درمورد manta network و ارز دیجیتال manta دارید حتما برای ما بنویسید.

سوالات متداول

ارز دیجیتال مانتا چیست؟

ارز دیجیتال مانتا یک توکن بومی در یک بلاک‌چین ماژولار به نام شبکه مانتا است که از دو شبکه مجزا مانتا پسفیک و آتلانتیک تشکیل می‌شود.

ارز دیجیتال مانتا نتورک را از کجا بخریم؟

ارز دیجیتال مانتا را می‌توان از صرافی‌های معتبر خارجی مانند بایننس (Binance)، بای‌بیت (Bybit)، Gate.io، کوکوین (KuCoin)، اچ‌تی‌ایکس (HTX)، کوینکس (CoinEx) خرید و فروش کرد.

ارز دیجیتال Manta Network چه کاربردهایی دارد؟

در شبکه ارز دیجیتال مانتا، امکان حفظ حریم خصوصی، احراز هویت درون‌زنجیره‌ای، اجرای قراردادهای هوشمند بدون مجوز و مقیاس‌پذیری بالا وجود دارد.

ارز دیجیتال manta را در چه کیف پول‌هایی می‌توان نگهداری کرد؟

ارز دیجیتال Manta Network در کیف پول‌های مختلف که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند مانند تراست والت، متامسک، لجر نانو و ترزور قابل نگهداری است.

ارز دیجیتال مانتا در چه تاریخی تاسیس شده است؟

ارز دیجیتال مانتا طور رسمی در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی (۲۸ دی ۱۴۰۲) عرضه شده است، اما شبکه آن پیش از عرضه توکن بومی و رسمی آن به صورت دسترسی آزمایشی در تاریخ ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی راه‌اندازی شده بود

چرا ارز دیجیتال مانتا مورد توجه قرار گرفته است؟

ارز دیجیتال مانتا به دلیل ایردراپ موفق و زیرساخت‌های بسیار خوب، مورد توجه توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز و آن دسته از افرادی قرار گرفته است که اهمیت بسیار ویژه‌ای به حریم خصوصی می‌دهند.

آیا خرید و فروش ارز مانتا در ایران مالیات دارد ؟

خیر؛ در حال حاضر هیچ مالیاتی برای خرید و فروش MANTA در ایران در نظر گرفته نشده است.

کانال سیگنال فارکس

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. ممنون از این مطلب مفیدتون و من فهمیدم که ارز مانتا جز ارزهای
    نو ظهور و پرپتانسیلی هست چون از دو جز تشکیل جز اول از
    لایه دوم و ماشین مجازی استفاده میکند برای امنیت و مقیاس پذیری
    و جز دوم مانتا آتلانتیک این بستر یک شبکه‌ لایه اول است در مانتا
    آتلانتیک محصولاتی مانند zkNFTها، استیکینگ و پروژه‌های مختلف اکوسیستم ارائه می‌شود.
    ودر کل هدف اصلی این شبکه روش‌های پیچیده‌ برای حفظ حریم خصوصی کاربران است.

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز
      ممنون از فیدبک زیباتون و اگر میخواین این ارز رو داشته باشین حتما بصورت اسئات و بلند مدت هدفگذاری کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا