آموزش خصوصی ارز دیجیتال
بورس

الفبای بازار بورس

آموزش صرافی بینگ ایکس

آیا تابه‌حال با خود نسبت به یک‌راه جهت حفظ ارزش پول خود در تورم اقتصادی موجود اندیشیده‌اید؟ و همچنین در کنار این امر افزایش دارایی و درآمد خود نیز برای مقابله با مشکلات اقتصادی امری ضروری است پس حتماً نیازمند ورود به بازار بورس ایران به‌عنوان محلی برای شغل دوم و درآمد اول خود و حفظ کامل در برابر تورم هستید. با ما در این مقاله و معرفی کامل بازار بورس همراه باشید.

پیش درآمدی بر بازار سرمایه

بعضی‌اوقات برای داشتن آینده درآمدی امن و مطمئن باید بعضی خطرها را به جان خرید و گام‌های بزرگ‌تری برداشت؛ گام‌هایی که ممکن است شما را داراتر کند و یا به حد ورشکستگی برساند. در عمل شما باید بتوانید بهترین راه را برای کسب دارایی انتخاب کنید و از این راه، دنیای بهتری را برای خودتان بسازید. یکی از این راه‌ها سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است که می‌توانید از آن، کسب درآمد بی‌سابقه‌ای را تجربه کنید.

به چه علت باید وارد بازار سرمایه شویم؟

برای جواب به این پرسش باید به تارگت هایتان نگاه کنید، به دارایی‌ای که دارید و به میزان پولی که می‌خواهید به دست آورید؛ اگر به دنبال رشد و درآمدهای میلیاردی هستید، شما نیاز به وارد شدن به بازار سرمایه‌ دارید.

مارکت ایران در سال‌های اخیر با تورم همراه بوده است و ارزش پول ما در برابر دلار به‌سرعت در حال کاهش بوده است، در این میان، افرادی برنده شدند که تومان نگهداری نکردند و دارایی‌های خود را به جنس‌های مختلفی همچون سهام، طلا، خانه و…تبدیل کردند؛ بنابراین، با توجه به مدل تورمی اقتصاد ایران، وارد شدن به بازار سرمایه اهمیتی دو برابر می‌یابد.

چند مورد پیش از داخل شدن به بازار سرمایه

داخل شدن به بازار سرمایه، امور خاص خود را دارد و علاقه‌مندان پیش از ورود به این مارکت بایستی آن‌ها را بلد باشند. ازجمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه‌گذاری در بازار سهام یکی از گزینه‌های مناسب برای افزایش سرمایه و حفظ قدرت خرید شما است.
  • سرمایه‌گذاری در بورس به‌خصوص در زمان و مدت کم با ریسک قابل‌توجهی همراه است.
  • بیشتر اشخاص با باز کردن حساب در کارگزاری، روی سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند که معمولاً هم به‌صورت اینترنتی در وب‌سایت کارگزاری انجام می‌شود.
  • بروکر های مختلف توانایی‌ها قوت‌ها و ضعف‌های مختلفی دارند.
  • سرمایه‌گذاری تمام دارایی خود در سهام یک کمپانی بسیار خطرناک است.
  • یک روش خوب برای کاهش ریسک، تشکیل پرتفوی سرمایه‌گذاری متنوع است.
  • افرادی که توانایی و دانش تحلیلی تخصصی در خصوص معاملات سهام و بورس ندارند، می‌توانند از روش‌های سرمایه‌گذاری واسطه‌ای مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا شرکت‌های حساب گردانی استفاده کنند.
  • هزینه مالیات بر معاملات بازار سهام آن‌طور که به نظر می‌رسد زیاد نیست و با انجام یک ترید با استراتژی مناسب می‌توان هزینه کارمزد و مالیات را به‌راحتی جبران کرد.

اهمیت وارد شدن به بازار سرمایه

در خصوص اهمیت وارد شدن به بازار سرمایه، موارد زیادی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشد دارایی
  • از بین رفتن  ارزش دارایی به‌صورت نقد و تومان
  • محدود نبودن ساعت فعالیت و درآمد زایی حتی در زمان استراحت!
  • شغل دوم و درآمدی بیشتر
  • درآمدی امن و افزایش سرمایه
  • امکان شروع با سرمایه کم

مزایای وارد شدن به بازار سرمایه

سرمایه‌گذاری در بازار بورس، خوبی‌های زیادی را برای تمام سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. هرچند می‌توان در خصوص مزیت‌های بازار سرمایه و سودآوری آن‌ها برای سرمایه‌گذاران تا مدت‌ها بحث و گفتگو کرد، اما به‌طورکلی موارد زیر را می‌توان به‌عنوان خوبی‌های این بازار نام برد:

  • سود مرکب
  • حفظ ارزش پول
  • متنوع سازی

سود مرکب چیست؟

سود مرکب جادوی بازار مالی است و به شما این امکان را می‌دهد تا پول خود را بیشتر کنید؛ درواقع، سود مرکب، سود حاصل از اصل دارایی، علاوه بر سود حاصل از درآمدهای قبلی است که به آن «سودِ روی سود» یا «بهره بر روی سود» می‌گویند، و پس از گذر کردن از چند حوزه صعودهای متناوب، درآمد بسیار عجیبی در مقایسه با اصل سرمایه به وجود می‌آید.

حفظ ارزش پول

حفظ ارزش پول یک مفهوم ابتدایی است. درواقع به دلیل تورم، دارایی و اموالی که در حال حاضر دارید بهتر و باارزش‌تر از پولی است که در آینده خواهید داشت؛ زیرا علاوه بر این‌که به شما امکان و قدرت خرید و سرمایه‌گذاری را می‌دهد، در سال‌های آینده نیز با توجه به تورم، این امکان خرید کاهش می‌یابد و پوزیشن‌های سرمایه‌گذاری الآن را نیز از دست خواهید داد.

دسترسی داشتن به سرمایه

بررسی سازمان ملی تجارت کوچک در سال 2012 نشان داد که یکی از بدترین موانع رشد تجارت، کم بودن سرمایه مقرون‌به‌صرفه است. شرکت‌های قبول‌شده در بازار سرمایه اوراق بهادار می‌توانند با صدور برگ سهام بیشتر برای خرید سرمایه‌گذاران، به‌سرعت سرمایه مناسب را جذب کنند. سرمایه حاصل از انتشار سهام می‌تواند برای پویایی شرکت و همچنین هزینه‌های مختلف تجاری به شرکت کمک کند.

نکته: بازار بورس و سهام می‌تواند به شرکت‌های سهامی کمک کند تا نام تجاری به خود بگیرند و کارفرمایان و سرمایه‌گذارانی را جذب کنند که امکان سودآوری شرکت را افزایش می‌دهند.

یکی دیگر از قابلیت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه این بوده که می‌تواند قطعه‌ای ارزشمند از سبد سرمایه‌گذاری شما باشد. داشتن سهم در بازار سرمایه به شما کمک می‌کند سرمایه‌گذاری آینده خود را بسازید، از پول خود در برابر تورم محافظت کنید و دارایی حاصل از سرمایه‌گذاری خود را به حداکثر برسانید.

چقدر زمان می‌برد تا به درآمد برسیم؟

ازآنجاکه کسب و سودآوری در بازار سهام تقریباً هیچ‌وقت تضمین نمی‌شود، تایم واقعی رسیدن به هدف شما می‌تواند بسته به توانایی سرمایه‌گذاری شما تغییر کند؛ کلید کسب درآمد در سهام، دوام آوردن و باقی ماندن در این مارکت است.

معامله‌های هیجانی سرمایه‌گذاران، یکی از بدترین اشتباهاتی است که افراد انجام می‌دهند و از این عمل باعث دیرتر رسیدن به تارگت و کم‌تر شدن درآمد و درنهایت از بین رفتن دارایی اولیه نیز می‌شود. لازم است بدانید که بهترین سرمایه‌گذاران، مدت‌های طولانی دست به دارایی خود نزده و به آن‌ها امکان رشد می‌دهند و از این روش سودهای چشمگیری را به دست می‌آورند.

سرمایه‌گذاری عرفا یک حرکت ناگهانی نیست.

تمام سودها درحالی‌که در صبر می‌مانید، به دست می‌آیند؛ درواقع هنگامی‌که شما خارج از مارکت بورس و سهام و مشغول نگاه کردن به خود بازار هستید، نمی‌توانید توقع کسب سود و افزایش دارایی نیز داشته باشید؛ بنابراین، در جواب این‌که چقدر طول می‌کشد تا به درآمد برسیم، باید گفت که تمامی درصد این بازدهی به توانایی شما بستگی دارد.

حداقل سرمایه برای ورود به بازار سرمایه

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بازار سرمایه نسبت به سایر مارکت های دیگر (طلا، مسکن و…) این امکان است که افراد با سرمایه خرد نیز می‌توانند وارد این بازار شوند. در حال حاضر، کمترین سرمایه ممکن برای انجام معامله و خرید سهام یک شرکت، 500 هزار تومان است و افراد با این دارایی می‌توانند در بازار سهام، سرمایه‌گذاری کنند.

به‌عنوان نمونه، در بازار مسکن که به‌عنوان یک بازار دیگر در کنار با بازار سرمایه شناخته می‌شود، افراد نمی‌توانند با دارایی پایین، ملک خریداری کنند و برای سرمایه‌گذاری در این مکان بایستی حداقل چند صد میلیون تومان سرمایه در اختیار داشته باشند.

جمع‌بندی

دارایی واردکردن در مارکت های مالی، کاری غیرقابل‌اجتناب در دنیای امروز است و تجربه بسیاری از ثروتمندان، این نکته را به ما یادآوری می‌کند که به‌جای نگه‌داری و انباشته کردن دارایی‌های خود بهتر است از سرمایه‌گذاری کردن در بخش‌های مختلف اجتناب نکنیم.

یکی از مارکت های عالی برای سرمایه‌گذاری، بازار سهام است و همواره مزیت‌های بسیار زیادی برای داخل شدن به بازار سرمایه وجود دارد؛ از بخش دیگر، مهم‌ترین نکته در اقتصاد ایران، وجود تورم‌های اقتصادی در حوزه‌های متفاوت است که مهم بودن وارد شدن به بازار سرمایه را 10 برابر می‌کند.

همچنین اگر شما نیازمند به نگهداری و حفظ قدرت خرید خود در برابر مشکلات اقتصادی هستید، می‌توانید داخل شدن به بازار سرمایه را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

1. برای ورود به بازار سرمایه در ابتدا چه باید کرد؟

ثبت‌نام و احراز هویت در یک کارگذاری بورس همچون آگاه و یا مفید.

2. حداقل سرمایه ممکن برای معاملات در بازار بورس چقدر است؟

حداقل میزان سرمایه ممکن برای ورود به بازار بورس 500 هزار تومان بوده که پیشنهاد می‌شود مقدار اندکی بیشتر از این سرمایه برای کارمزد معامله نیز داشته باشید.

3. مدت‌زمان لازم برای حرفه‌ای شدن و کسب سود در بازار چقدر است؟

این مدت بسته به عملکرد و مدیریت احساسات و سرمایه شما از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است.

4. نقش بازار سرمایه در مقابله با تورم چیست؟

حفظ ارزش پول و جلوگیری از ضرر و افزایش درآمد.

کانال سیگنال فارکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا