آموزش خصوصی ارز دیجیتال
معرفی رمز ارزها

ارز دیجیتال grt و آینده ارز دیجیتال grt

آموزش صرافی بینگ ایکس

Graph یکی از جدیدترین رمزارزها محسوب می‌شود که با ویژگی‌هایی منحصر به‌فرد به بازار ارزهای دیجیتال پیوسته است! این شبکه با توکن‌ بومی GRT، به‌عنوان یک پروتکل نمایه‌سازی منبع باز و غیرمتمرکز برای داده‌های بلاکچین شناخته می‌شود. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر نسبت به The Graph (GRT) کنجکاو هستید، اما اطلاعات کافی ندارید و درمورد آن مطمئن نیستید. این مقاله به‌طور اختصاصی درمورد ارز دیجیتال grt، ویژگی‌ها و آینده آن توضیح می‌دهد، تا پایان این مطلب با حسن زاده فایننس همراه باشید.

ارزدیجیتالgrt

ارز دیجیتال grt

ارز دیجیتال گراف با نماد اختصاری grt یک پروتکل غیرمتمرکز نسبتا جدید است که در شبکه آن به نام The Graph ارائه می‌شود. شبکه گراف یک پروتکل منبع باز مبتنی بر DLT (فناوری دفتر کل توزیع شده) است که با فضای غیرمتمرکز طراحی شده است تا داده‌های بلاکچین را بدون نیاز به هیچگونه شخص ثالث جمع‌آوری کند. این فعالیت‌ها از طریق زبان برنامه‌نویسی GraphQL پردازش می‌شوند. پروتکل گراف یک API جهانی برای نمایه‌سازی (Indexing)، سازماندهی و جستجوی داده‌ها ارائه می‌دهد. در این شبکه APIهای باز و عمومی به نام زیرگراف وجود دارند که توسط آنها هزاران dApp می‌توانند در شبکه اجرا شوند.  در گراف 2300 زیرگراف وجود دارند که به رشد آن کمک می‌کند!

بنابراین، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ارز دیجیتال، پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز است که مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند را تشکیل می‌دهد. این رمزارز داده‌های ضروری در DAppهایی که در بلاکچین اتریوم میزبانی می‌شوند را ارائه می‌کند. درواقع، تیم گراف شبکه‌ای راه‌اندازی کرده است که راه را برای تمرکززدایی کامل برنامه‌ها هموار می‌کند. در این شبکه برنامه‌های غیرمتمرکز بدون توجه به هر چیزی فعالیت دارند و مهم‌تر از همه، داده‌های بلاکچین به‌راحتی در دسترس قرار می‌گیرند. ساختار این شبکه به گونه‌ای است که توسط نمایندگان، نمایه‌سازها (indexerها) و دارندگان توکن پشتیبانی می‌شود که در ازای توکن‌های GRT، خدمات سرپرستی و نمایه‌سازی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کنند. به این ترتیب فعالان این شبکه تشویق می‌شوند تا APIها را بهبود داده و داده‌ها را با دقت ارائه دهند.

تاریخچه و بنیانگذاران پروژه grt

شبکه The Graph در سال 2017 توسط  Yaniv Tal، Jannis Pohlmann و Brandon Ramirez تاسیس شد. درحال حاضر،  Yaniv Tal مقام مدیرعامل را در این شبکه برعهده دارد. او درگذشته درزمینه مهندسی نرم‌افزار و کارآفرینی مشغول به‌کار بود. مدیر ارشد فناوری در این شبکه، Jannis Pohlmann است که در زمینه توسعه نرم‌افزار و فناوری بلاکچین تخصص دارد. سومین فرد، براندون رامیرز هم مسئولیت ریاست تحقیقات در گراف را برعهده دارد که با تخصص او در علوم کامپیوتر و ریاضیات مرتبط است.

Yaniv Tal به همراه تیم خود، The Graph را با ایده طراحی و راه‌اندازی اولین برنامه نمایه‌سازی و پرس و‌جو غیرمتمرکز ایجاد کرد. در سال 2020، این تیم شبکه اصلی Graph را به‌عنوان اولین گام برای غیرمتمرکز کردن کامل استفاده از dApps راه اندازی کرد که همچنین باعث افزایش حجم تولید زیرگراف در شبکه شد. در دسامبر این سال، توکن grt با قیمت 0.12 دلار به بازار ارزهای دیجیتال وارد شد. این رمزارز در سال 2021 به بالاترین قیمت خود به میزان 2.16 دلار رسید. اما از اوایل سال 2021 تا پایان سال 2022 این توکن در روند نزولی قرار دارد. در 29 دسامبر 2022 ارز گراف کف قیمتی خود را در 0.06 دلار تجربه کرد.

ویژگی‌های ارز دیجیتال grt

می‌توان گفت که شبکه Graph در نوع خود اولین پروژه بلاکچین محسوب می‌شود. این گزینه اولین بازار غیرمتمرکز برای پرس و‌جو و نمایه‌سازی داده‌ها برای dApps است که این ویژگی The Graph را به یک ابزار منحصر به‌فرد تبدیل می‌کند. به همین دلیل، گراف به یک پروژه جالب در بخش بلاکچین و ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. علاوه‌بر آن، هدف ارز گراف یکی دیگر از مواردی است که آن را منحصربه‌فرد می‌کند. هدف این پروژه ارائه داده‌ها با دسترسی آسان برای مصرف‌کنندگان در شبکه The Graph است. بنابراین، این پروتکل با پشتیبانی شرکت‌کنندگان شبکه اجرا می‌شود، جایی که Indexerها نقش اپراتورهای نود را برعهده‌ دارند تا بازاری منحصر به فرد برای نمایه‌سازی و جستجوی داده‌ها از منابع مختلف بلاکچین در قالب شبکه‌هایی مانند اتریوم ایجاد کنند.

میتوانید با آموزش ارز دیجیتال در تهران به صورت حضوری آموزش ببینید تا بتوانید بهترین نتایج را در معاملات ارزهای مختلف داشته باشید.

سایر ویژگی‌های مهم ارز گراف را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • حاکمیت: دارندگان توکن GRT می‌توانند در حاکمیت شبکه سهیم باشند. آنها با رای دادن به پیشنهادات مربوط به ارتقا و تغییرات پروتکل شبکه گراف، در مدیریت آن شرکت می‌کنند.
  • Staking: صاحبان ارز دیجیتال گراف می‌توانند توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند تا برای ارائه خدمات نمایه‌سازی در شبکه Graph پاداش بگیرند.
  • نقدینگی: برای دارندگان توکن GRT هیچ نگرانی بابت نقدینگی وجود ندارد چراکه این ارز دجیتال در چندین صرافی اصلی پشتیبانی می‌شود.

ارز دیجیتال grt

مزایا و معایب ارز grt

مانند تمام ارزهای دیجیتال دیگر، ارز گراف شامل مزایا و معایبی است. مزایای این ارز به شرح زیر هستند:

  • در این شبکه امکان فهرست‌بندی و جستجوی داده از چندین شبکه بلاکچین وجود دارد که آن را به یک گزینه همه‌کاره تبدیل می‌کند.
  • ارز گراف یک پل اطلاعاتی بین DApps و داده‌های بلاکچین فراهم می‌کند.
  • Graphبه‌طور یکپارچه قراردادهای هوشمند را در خود جای داده است.
  • این ارز پتانسیل زیادی برای رشد و گسترش دارد، زیرا The Graph پلتفرم‌ها، بلاک‌چین‌ها و DApp‌های بیشتری را در خود جای داده است.
  • ازجمله معایب این ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • بلاکچین‌ها و پلتفرم‌های محدودی از این ارز پشتیبانی می‌کنند.
  • هنوز تمرکززدایی نشده است. این احتمال وجود دارد که برخی از افراد کنترل بیشتری بر این شبکه پیدا کنند. درنتیجه احتمال متمرکز شدن این پروژه بسیار زیاد است.

ارزدیجیتال grt

کاربردهای ارز دیجیتال grt و پلتفرم graph

ارز گراف کاربردهای زیادی به‌خصوص در فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند صرافی‌های غیرمتمرکز دارد. درادامه درمورد کاربردهای این ارز دیجیتال جزئیات بیشتری آورده‌ایم:

  • شبکه‌ای برای وام‌دهی: این بستر می‌تواند از پلت‌فرم‌های وام‌دهی مختلف برای فهرست‌بندی و سازمان‌دهی داده‌ها استفاده کند و دسترسی آسان و پرسرعت به وام‌دهندگان برای تحلیل داده‌های وام‌دهی فراهم کند.
  • پیشبینی بازارها: از این شبکه می‌توان برای فهرست‌بندی و سازمان‌دهی داده‌ها برای پیش‌بینی بازارها استفاده کرد. این شبکه دسترسی معامله‌گران را برای تحلیل داده‌های مورد نیاز برای پیش‌بینی بازار بسیار آسان‌تر می‌کند.
  • بررسی بازار‌های NFT: شبکه گراف یک ابزار کاملا مفید برای فهرست‌بندی و سازماندهی داده‌ها از بازار‌های NFT محسوب می‌شود. این شبکه دسترسی خریداران و فروشندگان را برای تجزیه و تحلیل داده‌های NFT  بسیار آسان‌تر می‌کند.

دیفای DeFi چیست پروژه هایی که جذاب هستند و میتوانید از آن برای سرمایه گذاری خود استفاده کنید و هم میتوانید

ان اف تی NFT چیست و کسب درآمد دلاری از NFT را نیز در حسن زاده بخوانید.

 ارز دیجیتال grt را در چه کیف پول‌هایی می‌توان نگهداری کرد

(GRT) یک توکن از نوع ERC-20 است، به این معنا که آن را می‌توان در هر کیف‌پول ارز دیجیتال سازگار با توکن‌های اتریوم و ERC-20 ذخیره کرد. دارندگان GRT می‌توانند کیف پول‌های نسخه موبایل، آنلاین، سخت‌افزاری و دسکتاپ سازگار با این توکن را انتخاب کنند. برخی از محبوب‌ترین کیف‌پول‌های سخت افزاری که می‌توانید GRT را در آنها ذخیره کنید، Ledger Nano S و Trezor One هستند که گزینه‌های امن‌تری نسبت به کیف‌پول‌های آنلاین محسوب می‌شوند.

به‌طور کلی بهترین کیف‌پول‌هایی که می‌توانید برای نگهداری ارز گراف داشته باشید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تراست والت (Trust Wallet)
  • متاماسک (MetaMask)
  • Ledger
  • imToken
  • Torus
  • Coinbase
  • TokenPocket
  • iToken Wallet

قیمت و آینده ارز دیجیتال grt

عوامل مختلفی وجود دارند که برروی قیمت و آینده ارز گراف تاثیر می‌گذارند؛ برای مثال، می‌توان به میزان تقاضای بازار اشاره کرد. به این صورت که با افزایش تقضای GRT احتمال افزایش قیمت آن بسیار زیاد خواهد بود. این ارز دیجیتال با فهرست کردن داده‌های قراردادهای هوشمند اتریوم به‌خوبی جایگاه خود را در بین ارزهای دیجیتال به‌دست آورده است. پیشبینی می‌شود که این پروژه در سال 2024 با پروژه‌های زیادی همکاری داشته باشد. این موضوع می‌تواند تاحد زیادی بر رشد و افزایش قیمت آن تاثیرگذار بگذارد. با توجه به پیش‌بینی قیمت و تحلیل های فنی، در سال 2024 انتظار می‌رود قیمت GRT از سطح قیمت متوسط ​​0.2368 دلار عبور کند، حداقل ارزش قیمت مورد انتظار The Graph تا پایان سال جاری 0.2287 دلار است. همچنین، پیشبینی می‌شود کهGRT  بتواند به حداکثر سطح قیمت 0.2723 دلار برسد.

میتوانید با شرکت در آموزش ارز دیجیتال در تهران و مشهد با یادگیری جم کوین ها و معامله کردن در ارزهای دیجیتال بیشترین سود را در بازار کریپتو داشته باشید.

سخن پایانی

باتوجه به مطلبی که مطالعه کردید، اکنون می‌دانید که The Graph یک پروژه منحصر به‌فرد است. این پروژه یک بازار جدید و غیرمتمرکز است که داده‌ها را بسیار آسان در دسترس کاربران قرار می‌دهد. مهم‌ترین جزو این پروژه ارز گراف با توکن grt است که کاربردهای متعددی در آن دارد. این ارز را می‌توان به‌راحتی از صرافی‌های داخل یا خارج از ایران تهیه کرد. درصورت وجود هرگونه سوال درمورد شبکه Graph و توکن grt حتما برای ما بنویسید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم ارز گراف (GRT) را بخرم؟

ارز گراف ساز وکاری شبیه به ارز اتریوم دارد، این ارز را می‌توان از صرافی‌های مختلف خارجی مانند کوین بیس یا همچنین از صرافی‌های داخلی خریداری کرد.

بهترین کیف پول برای نگهداری GRT کدام است؟

در بین کیف‌پول‌هایی که ارز GRT را پشتیبانی می‌کنند، کیف‌پول Trust wallet کیف پول سرد مناسب برای آن است. همچنین، می‌توان از گزینه‌های دیگر مانند imToken، Torus، Coinbase، TokenPocket وiToken Wallet استفاده کرد.

آینده ارز گراف چگونه است؟

میزان کاربران این شبکه و خرید و فروش آن رو به افزایش است، بنابراین می‌توان آینده روشنی برای این توکن درنظر گرفت چراکه ارزش آن روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند.

آیا ارز گراف سرمایه‌گذاری خوبی است؟

گراف یکی از گزینه‌های محبوب سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود، اما اینکه سرمایه‌گذاری خوبی است یا خیر، به میزان ریسک شما بستگی دارد. عدم اطمینان بازار ارزهای دیجیتال را درنظر داشته باشید و حتما قبل از سرمایه‌گذاری تحقیق کنید.

برای سال ۲۰۲۵ ارز گراف چه پیش بینی میشود ؟

طبق گفته تحلیلگران برتر بازار کریپتو کارنسی قیمت ارز گراف تا سال ۲۰۲۵ به ۰.۳۶ میرسد .

معایب ارز گراف چیست ؟

۱.محدودیت در نمایش داده‌ها ۲. مشکلات مقیاس پذیری ۳. نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی ۴. هزینه بالای خدمات

کانال سیگنال فارکس

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. از مقاله اینو فهمیدم در این شبکه APIهای باز و عمومی به نام زیرگراف
    وجود دارند که توسط آنها هزاران dApp اپلیکیشن ها می‌توانند
    در شبکه اجرا شوند و که یکی از معایب این شبکه هزینه بالا ان است

    1. سلام دوست عزیز
      دقیقا همینطور که فرمودین هست و اگر میخواین سرمایه گذاری کنین حتما مدیریت سرمایه رعایت کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا